donderdag, december 27, 2007

Proefrijden


Vandaag gingen mijn lief en ik naar de Hyundai dealer in Dordrecht alwaar wij een proefrit hadden besproken voor een Tucson. Ja , u leest het goed : besproken.
Dus we hebben van te voren contact gehad dat een rit gewenst was en Hyuandai heeft de dag en de tijd bepaald, uiteraard in goed onderling overleg.

Bij aankomst stonden er diverse om te bewonderen in de showroom en ik popelde van ongeduld om met deze fraaie 4 wheel drive op pad te gaan. Enfin, eerst een kopje koffie en wat koetjes en kalfjes, de uitvoering, de opties en de extra's. Toen nog een kopje koffie en meneer ging het in te ruilen opject bekijken. Eenmaal terug bood hij een belachelijk laag bod, voor dat geld dat ik onze auto op de markt binnen 10 minuten kunnen verkopen : CASH!

Maar goed, toen ik zei wanneer we nu eindelijk mochten gaan rijden zei de meneer, die half mijn leeftijd was: niet! Hoe bedoelt u...niet? Nou, als we het niet eens kunnen worden over de prijs dan heeft het ook geen zin om te gaan rijden, sprak hij wijs... Enfin na versnelde exit uit het pand, was de eerstvolgende stop de KIA, Sorento en de evenoude verkoper sprak eerst de magische woorden : voor dat we aan tefel gaan zitten wilt u vast wel even rijden? Of wilt u eerst koffie?
Nou nee, rijden is wat we willen en helaas de Sorento automaat was niet beschikbaar maar zijn mindere broertje in schakel WEL, konden we in ieder geval aan het type auto wennen.
Na wat onderhandelingen over het in te ruilen object waar hij op terug zou komen werd het gesprek na het tweede kopje koffie afgerond. Ja arrogante meneer Hyundai : ZO kan het ook.
Toeval wil dat we morgen nar Rotterdam rijden om de gewenste auto uit te proberen.

Het is toch zo'n slordige 40.000 waar we over praten, lijkt me toch genoeg om even te willen rijden enne DAARNA kunnen we nog praten over andere dingen, zoals de prijs.
Ze noemen het niet voor niets _ proefrijden, je gaat op proef...rijden! Maar ja ze zullen bij Huyandai wel genoeg verdienen om zo'n houding aan te nemen!
Mij zien ze er in ieder geval nooit meer en ik zal het wereld wijd verkondigen dat Hyundai zeer klantonvriendelijk te werk gaat. Of ze zien me daar nog eens omdat ik ingehuurd ben om NA Bart Smit nu bij Hyundai wat klantvriendelijkheid aan te leren!
Wil best een les op proef doen..

Geen opmerkingen: